Zapobieganie urazom kolan i bioder – ćwiczenie równowagi, część 2 (film instruktażowy)

Biegasz czy dopiero zaczynasz? Wpadnij na konsultację fizjoterapeutyczną i poznaj kilka ćwiczeń aby uniknąć kontuzji. Zamieszczamy kolejny film instruktażowy z cyklu ZRÓB TO SAM. Tym razem o zapobieganiu urazom kolan i bioder.

Dla biegacza jednym z ważnych elementów treningu jest opanowanie prawidłowego pod względem fizjologicznym obciążenia nogi, a zwłaszcza stopy.
Elastyczność chodu i sprężystość wynika z proporcjonalnego rozłożenia ciężaru ciała na poszczególne części stopy. Z kolei obręcz biodrowa wahadłowo przenosi obciążenie poprzez stawy biodrowe i krzyże na mięśnie tułowia i kręgosłup.

Biegacze, którzy nie opanowali umiejętności prawidłowego balansu są zdecydowanie bardziej narażeni na przeciążenia i kontuzje. Skutkiem nadmiernego nacisku, powierzchnie stawów dużo szybciej ulegają zużyciu.

Często ciężar ciała nadmiernie obciąża pięty, rzadziej palce. Innym problemem jest obciążanie wewnętrznej powierzchni stóp, zwane platfusem.
Jednym ze sposobów na bezpieczną i skuteczną poprawę sprężystości stóp jest zestaw ćwiczeń na platformie balansowej, zwanej poduszką sensomotoryczną.
Ćwiczenia znacznie poprawiają poziom czucia głębokiego, poprzez naukę powolnego balansowania ciężarem ciała rozwijają umiejętność wyczucia środka ciężkości.

Zapraszamy do oglądnięcia filmu. 

Kontakt
Fizjoterapia PANACEUM Paweł Czarnocki
engine solidside | system zarządzania treścią 3w-cms